„Rozświetlamy Polskę” to rządowy program, skierowany do samorządów, mający pomóc w realizacji inwestycji związanych z modernizacją oświetlenia ulic. Dofinansowanie projektów w ramach tego programu ma sięgnąć nawet 80% wartości inwestycji, a maksymalna kwota dofinansowania, o jaką mogła wnioskować gmina, wynosiła 4 mln zł.
W ramach programu „Rozświetlamy Polskę” samorządy otrzymają prawie 1 mld zł, a w trakcie naborów złożono 1639 wniosków z czego 1214 wniosków otrzyma dofinansowanie – taką informację podało na swojej stronie internetowej Ministerstwo Rozwoju i Technologii. Nabór aplikacji o wsparcie był prowadzony od 28 sierpnia do 18 września br.
Teraz, po rozstrzygnięciu naboru i przyznaniu dofinansowania, przed gminami trudny etap realizacji zgłoszonych w ramach programu inwestycji. A o tym, że są z tym problemy nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Wystarczy zwrócić uwagę na kwestię własności słupów oświetleniowych, z których większość należy do operatorów systemów dystrybucyjnych. Rodzi to konkretne konsekwencje i niesie za sobą określone ryzyka.
Do tego dochodzi nałożenie się na siebie kwestii związanych z koniecznością stosowania Prawa zamówień publicznych i wyboru opraw energooszczędnych, które spełnią oznaczone w programie kryteria jakościowe.
By pomóc odnaleźć się w zawiłościach towarzyszących realizacji inwestycji z programu „Rozświetlamy Polskę” Związek Gmin Wiejskich Rzeczypospolitej Polskiej (ZGWRP) zorganizował webinarium pt.: „Jak bezpiecznie i skutecznie zrealizować zadania z programu Rozświetlamy Polskę?”, które odbędzie się 15 lutego br., a rozpocznie się o godz. 10:00 (przewidywany czas trwania to ok. 2-3 godz.).
„Aspekty prawne realizacji inwestycji oświetleniowych w ramach Programu Rozświetlamy Polskę” przedstawi Konrad Różowicz z Ziemski & Partners Kancelaria Prawna Kostrzewska, Kołodziejczak i Wspólnicy w Poznaniu. Natomiast „Jak zrobić to dobrze? – czyli efektywne wykorzystanie środków z programu Rozświetlamy Polskę przy modernizacji oświetlenia” to tytuł prezentacji, jaką omówi Karolina Makowska, reprezentująca firmę LUG Light Factory z Zielonej Góry.
Udział w spotkaniu dla przedstawicieli gmin członkowskich jest bezpłatny. Osoby zainteresowane uczestnictwem w webinarium proszone są o zgłaszanie chęci udziału na adres e-mail ZGWRP: biuro@zgwrp.pl. Na podany w zgłoszeniu adres e-mail zostanie wysłany link umożliwiający dołączenie do spotkania, które odbędzie się na platformie VMS.
Wymagania techniczne, które należy spełnić, by móc uczestniczyć w spotkaniu:
- Urządzenie z systemem operacyjnym co najmniej MS Windows 8, Android 7, iOS 10;
- Łącze internetowe o przepustowości najwolniejszego strumienia co najmniej 2 Mbps;
- Przeglądarka WEB Mozilla Firefox lub Google Chrome, w wersji aktualnej lub dwóch poprzednich bądź innej w pełni wspierającej WebRTC.
Zalecamy wyłączenie mikrofonów i kamer w Państwa urządzeniach podczas spotkania i zachęcamy do korzystania z dobrej jakości połączenia internetowego!