(61) 851-74-18 biuro@zgwrp.pl
Odbędzie się za:
2025/09/29 10:00:00

Budowla w podatku od nieruchomości

„Budowla w podatku od nieruchomości” – po nowelizacji przepisów webinarium pod tym tytułem to długo oczekiwane wydarzenie, podczas którego uczestnicy będą mogli wysłuchać wystąpienia eksperta, mecenasa dr. Pawła Grzybowskiego, reprezentującego Ziemski&Partners Kancelaria Prawna Kostrzewska, Kołodziejczak i Wspólnicy, który wyjaśni najczęstsze wątpliwości interpretacyjne. Webinarium organizowane jest przez Związek Gmin Wiejskich Rzeczypospolitej Polskiej (ZGWRP) w ramach Forum Skarbników Gmin Wiejskich i odbędzie się w poniedziałek, 29 września br., w formule online. Spotkanie rozpocznie się o godz. 10:00. Dla przedstawicieli gmin członkowskich ZGWRP udział w wydarzeniu jest bezpłatny.

Jakie zagadnienia będą omawiane podczas webinarium?

Spotkanie online poświęcone będzie omówieniu regulacji prawnej dotyczącej budowli w podatku od nieruchomości. Podczas spotkania przedstawione zostaną m.in. schematy, według jakich postępować powinien interpretator ustawy o podatkach i opłatach lokalnych (tak przed, jak i po nowelizacji z dnia 1 stycznia 2025 r.).

W trakcie webinarium omówione zostaną m.in. następujące zagadnienia:

  • Zakres zmiany zasad opodatkowania budowli.
  • Czym jest obiekt budowlany?
  • Co to są wyroby budowlane oraz roboty budowlane?
  • Co to znaczy zapewniać użytkowanie zgodnie z przeznaczeniem?
  • Czy każda budowla musi być związana z gruntem?
  • Jakie połączenie musi wystąpić, aby można było uznać budowlę za związaną z gruntem?
  • Kiedy urządzenie budowlane stanowi przedmiot opodatkowania?
  • Jakie znaczenie ma zamiana sposobu opodatkowania urządzenia budowlanego?
  • Co to znaczy, że urządzenie budowlane ma być bezpośrednio związane z obiektem?
  • Z jakim obiektem ma być połączone urządzenie budowlane?
  • Co to znaczy, że urządzenie budowlane ma zapewniać użytkowanie obiektu zgodnie z przeznaczeniem?

Jak wziąć udział w webinarium pt. Budowla w podatku od nieruchomości?

Osoby zainteresowane udziałem w webinarium proszone są o dokonanie zgłoszenia na adres e-mail Związku: biuro@zgwrp.pl. W zgłoszeniu prosimy o podanie również nazwy reprezentowanej Gminy. Link umożliwiający udział w spotkaniu zostanie przesłany na wskazany przez Państwa adres mailowy w terminie późniejszym. Na zgłoszenia czekamy do 25 września br. (czwartek).


Wymagania techniczne, które należy spełnić, by móc uczestniczyć w spotkaniu na platformie VMS:

  1. Urządzenie z systemem operacyjnym co najmniej MS Windows 8, Android 7, iOS 10;
  2. Łącze internetowe o przepustowości najwolniejszego strumienia co najmniej 2 Mbps;
  3. Przeglądarka WEB Mozilla Firefox lub Google Chrome, w wersji aktualnej lub dwóch poprzednich bądź innej w pełni wspierającej WebRTC.

Zalecamy wyłączenie mikrofonów i kamer w Państwa urządzeniach podczas spotkania i zachęcamy do korzystania z dobrej jakości połączenia internetowego!

Wyświetlono 56 , dzisiaj 1
Skip to content