Związek Gmin Wiejskich Rzeczypospolitej Polskiej zwraca się z uprzejmą prośbą o przekazanie informacji na temat bieżących problemów związanych z wdrażaniem przepisów ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, znowelizowanej zmianami z 7 lipca 2023 r.
W szczególności zależy nam na Państwa doświadczeniach i uwagach dotyczących:
- sporządzania planów ogólnych,
- realizowanych przez gminy procedur związanych z wydawaniem decyzji o warunkach zabudowy,
- trudności interpretacyjnych lub proceduralnych, które pojawiły się w praktyce administracyjnej,
- innych aspektów nowelizacji, mających wpływ na codzienne funkcjonowanie gmin w obszarze planowania przestrzennego.
Zebrane informacje posłużą do opracowania kolejnego stanowiska Związku Gmin Wiejskich RP w sprawie konieczności wprowadzenia zmian legislacyjnych dotyczących wydawania decyzji o warunkach zabudowy. Stanowisko to zostanie przedstawione odpowiednim organom rządowym oraz na forum Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego, z zamiarem podjęcia działań interwencyjnych i legislacyjnych.
Prosimy o przesyłanie informacji do dnia 31 lipca 2025 r. na adres e-mail: biuro@zgwrp.pl lub w formie pisemnej na adres Biura Związku: ul. Kantaka 4, 61-812 Poznań.
Z góry dziękujemy za Państwa zaangażowanie i przekazane informacje!